Algemene Voorwaarden

1. Algemeen

Deze algemene voorwaarden maken onderdeel uit van elke overeenkomst tussen de diëtist en zijn/haar opdrachtgever inzake behandeling en/of het leveren van diensten en/of goederen. Onder opdrachtgever wordt verstaan alle patiënten, cliënten of andere natuurlijke en rechtspersonen, dan wel hun wettelijke vertegenwoordigers die de dienst van de diëtist inroepen.

2. Verhindering

Indien de opdrachtgever verhinderd is om op afgesproken datum en tijdstip aanwezig te zijn, dient hij/zij de diëtist hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Afspraken die niet minimaal 24 uur van tevoren – of helemaal niet – zijn afgezegd, worden in rekening gebracht. Voor ziekte wordt geen uitzondering gemaakt. De afspraak kan wel, indien gewenst, telefonisch gedaan worden. Dit kan gedeclareerd worden bij de zorgverzekeraar.
Afzegging dient persoonlijk of via de telefoon, eventueel ingesproken per voicemail, of via de e-mail te worden gedaan.

3. Tarieven

Diëtetiek is opgenomen in de basisverzekering, voor 3 uren per kalenderjaar. In sommige gevallen zijn extra uren diëtetiek opgenomen in een aanvullende polis. Bij die 3 uur (of meer) hoort niet alleen de tijd van het consult (directe tijd), maar ook het opstellen van het advies, het uitwerken van het cliëntendossier, evt. overleg met medezorgverleners en het schrijven van een rapportage (indirecte tijd).

Lisanne Mol heeft voor 2024 met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten en
hanteert de tarieven voor diëtetiek zoals is afgesproken met de zorgverzekeraars. Voor
huisbezoeken bestaat daarnaast een uittoeslag, ongeacht reisafstand en reistijd. Voor
de meest actuele tarieven kunt u kijken op de pagina ‘Tarieven en Vergoedingen’.

4. Beëindigen behandeling

De cliënt kan te allen tijde de overeenkomst beëindigen, mits de diëtist 24 uur voor een
gemaakte afspraak hiervan schriftelijk op de hoogte is gesteld. De diëtist kan de
overeenkomst beëindigen indien de advisering naar verwachting van diëtist niet tot de
gewenste resultaten leidt. De diëtist stelt de patiënt/cliënt tijdig op de hoogte wanneer
de diëtist een dergelijke situatie voorziet.

5. Betaling en declaraties

In vervolg op het genoemde in artikel 3, zal de diëtist indien mogelijk de kosten declareren bij de zorgverzekeraar. Indien dit niet mogelijk is, ontvangt de opdrachtgever een factuur. In dat geval is de opdrachtgever zelf betaling verschuldigd. Betaling kan direct bij levering van de dienst per pin worden voldaan, of binnen een betalingstermijn van 30 dagen.

6. Uitblijven van betaling

Bij het uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn, is de opdrachtgever in gebreke zonder dat daartoe een nadere ingebrekestelling nodig is. Zolang de opdrachtgever in gebreke blijft aan zijn/haar verplichtingen te voldoen, zullen alle kosten welke verband houden met de inning van de desbetreffende vordering in rekening worden gebracht bij de opdrachtgever. Onder deze kosten worden uitdrukkelijk mede verstaan de kosten ter incasso door een incassobureau en gerechtelijke kosten.

7. Incasso

De diëtist is in het hierboven onder artikel 4 en 5 vermelde geval gerechtigd onverwijld tot incasso van de vordering over te gaan, dan wel derden daar mee te belasten. In het algemeen zal eerst een herinnering gestuurd worden. Bij een 2e betalingsherinnering zal de vordering worden verhoogd met €5,00 administratiekosten, bij een 3e betalingsherinnering met € 10,00.

8. Verschuldigdheid

Tenzij uitdrukkelijk het tegendeel wordt bewezen zijn, ter zake de juistheid van hetgeen de opdrachtgever verschuldigd is, de administratieve gegevens van de diëtist bindend.

9. Aansprakelijkheid

Het advies van de diëtist is naar zijn aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. De diëtist sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade of letsel voortvloeiende uit of in verband met de opvolging door de opdrachtgever van door de diëtist verstrekte adviezen, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van de diëtist.

10. Geheimhoudingsplicht

De diëtist is gebonden aan het medische beroepsgeheim en de wettelijke voorschriften rond persoonsregistratie. Bij Lisanne Mol wordt dan ook zorgvuldig en vertrouwelijk omgegaan met de gegevens van de cliënt. Lisanne Mol dient zich te houden aan de geheimhoudingsplicht. Bij verwijzing door de (huis)arts/specialist/verwijzer, zal deze altijd een rapportage ontvangen. Dit gebeurt in overleg met de cliënt en mocht deze hiertegen bezwaar hebben, dan kan dit kenbaar gemaakt worden.

11. Klachten

Lisanne Mol doet er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren. Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dit te bespreken met de diëtist zelf of contact op te nemen met Lisanne Mol. Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici, via de website: www.klachtenloketparamedici.nl

Het klachtenloket is ook telefonisch bereikbaar: 030 23 18 225 (maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Dinsdag t/m donderdag ook ‘s middags bereikbaar van 13.00 tot 15.30 uur) of per mail: info@klachtenloketparamedici.nl

12. Contactgegevens

Lisanne Mol
Malmö 29
3124 KG Schiedam
+31617808388
www.lisannemol.nl
dietist@lisannemol.nl